
 

1 
 

VÝSLEDKY KONTROL ROZHLASOVÉHO VYSÍLÁNÍ 

ANALÝZY NA ZÁKLADĚ PODNĚTŮ A DLOUHODOBĚJŠÍ ANALÝZY VYSÍLÁNÍ 
  
1/6, EVROPA 2, spol. s r. o. / EVROPA 2 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 10829/2014) posluchače na vysílání programu EVROPA 2 dne 5. 

prosince 2014 od 13:32:10 hodin. 

Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, 

upozornila provozovatele EVROPA 2, spol. s r. o., IČ: 15891283, sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2, 

PSČ 120 00, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 

provozovatel dopustil tím, že dne 5. prosince 2014 v čase 13:32:10 hodin odvysílal na programu 

EVROPA 2 příspěvek nabádající k využívání sexuálních služeb za úplatu, který by mohl být nepříznivý s 

ohledem na mravní či psychický vývoj dětí a mladistvých. Rada provozovateli stanovila lhůtu k 

nápravě 7 dnů ode dne doručení upozornění. 

2/42, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 184/2015) na vstup pojednávající o německém hnutí PEGIDA 

odvysílaný dne 6. ledna 2015 od 08:50 hod. na programu Český rozhlas Radiožurnál. 

Rada se seznámila s analýzou vstupu pojednávajícího o německém hnutí PEGIDA, odvysílaného dne 6. 

ledna 2015 od 08:50 hod. na programu Český rozhlas Radiožurnál, a shledala, že nedošlo k porušení 

zákona. 

2/42, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 185/2015) na rozhovor s Tomiem Okamurou, odvysílaný dne 6. 

ledna 2015 od 17:05 hod. na programu Český rozhlas Radiožurnál v rámci pořadu Dvacet minut 

Radiožurnálu, a s jeho analýzou a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb. 

3/10, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál, ČRo Dvojka 
Rada se seznámila se stížností posluchače (č. j. 677/2015) na údajně nevyvážené vysílání programů 

ČRo 1 a ČRo 2. 

Rada se seznámila s analýzou pořadu Dvacet minut Radiožurnálu s Tomášem Halíkem, který byl 

vysílán na programu ČRo 1 Radiožurnál dne 14. ledna 2014 od 17:06 hodin, a shledala, že nedošlo 

k porušení zákona č. 231/2001 Sb. 

3/10 Český rozhlas / ČRo Dvojka 
Rada se seznámila s podněty (č. j. 724/2015 a 725/2015) posluchače, které se týkají údajného 

jednostranného informování programu ČRo Dvojka v pořadu Jak to vidíte, jenž byl na uvedeném 

programu vysílán dne 14. ledna 2015 od 16:30 hodin. 

Rada se seznámila s analýzou pořadu Jak to vidíte, který byl vysílán na programu ČRo Dvojka dne 14. 

ledna 2014 od 16:30 hodin, a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb. 

4/20, RFE/RL, Inc., odštěpný závod  
Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5, písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 

rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění, zahájila v souladu s 

ustanovením § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, se společností RFE/RL, Inc., organizační složka, 

IČ: 61389269, sídlem Vinohradská 3333/159, Praha, PSČ 100 00, správní řízení z moci úřední pro 

možné porušení § 21 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel mohl dopustit tím, že 



 

2 
 

Radě v zákonem určené lhůtě neoznámil změnu skutečností, které jsou definovány v § 14 odst. 1 

písm. a) zákona č. 231/2001 Sb. 

4/22, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 974/2015) na pořad Dvacet minut Radiožurnálu, odvysílaný dne 9. 

prosince 2014 na programu Český rozhlas Radiožurnál, a s jeho analýzou a shledala, že v daném dílu 

pořadu nedošlo k porušení zákona. 

5/46, Český rozhlas / ČRo Dvojka 
Dne 21. ledna 2015 byl Radě doručen podnět (č. j. 844/2015) posluchače, který si stěžoval na to, že 

program ČRo Dvojka v poslední době věnuje příliš mnoho prostoru alternativní medicíně na úkor 

prostoru, který by mohl věnovat skutečným odborníkům. Posluchač konkrétně uváděl pořad 

Dopoledne s Dvojkou vysílaný v období od 12. ledna do 16. ledna, v němž účinkoval a podle 

posluchače předkládal lživé informace Mgr. Pavel Kloud. Pisatel rovněž pokládal za neplacenou 

reklamu skutečnost, že během pořadu Mgr. Kloud odkazoval na adresu svých webových stránek. 

Dalším pořadem, který pisatel vzpomínal, byl Host do domu vysílaný na témže programu dne 12. 

ledna, ve kterém MUDr. Petr Hoffmann prezentoval tradiční čínskou medicínu, jež je podle pisatele 

též pochybná. Rada se s podnětem seznámila na svém 3. zasedání a rozhodla o zpracování analýzy 

předmětných částí vysílání. 

Rada se seznámila s analýzou pěti vydání pořadu Styl 2015, která byla vysílána na programu ČRo 

Dvojka ve dnech 12.–16. ledna 2015 od 10:50 hodin a s analýzou pořadu Host do domu, který byl na 

témže programu vysílán dne 12. ledna od 11:08 hodin, a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 

231/2001 Sb. 

5/46, Rádio Student, s.r.o. / Free Rádio 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 1689/2015) posluchače na pořad Jak to vidí Brno, který byl 

odvysílán na programu Free Rádio dne 11. února od 07:40 hodin. 

Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, 

upozornila provozovatele Rádio Student, s.r.o., IČ: 26241790, sídlem Gorkého 970/45, Brno, PSČ 602 

00, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel 

dopustil tím, že dne 11. února 2015 v čase 07:40:30–07:41:35 hodin odvysílal na programu Free 

Rádio pořad Jak to vidí Brno věnující se sexuální praktice „lžíce“, který by mohl být nepříznivý 

s ohledem na mravní či psychický vývoj dětí a mladistvých. Rada provozovateli stanovila lhůtu k 

nápravě 7 dnů ode dne doručení upozornění. 

6/64, Český rozhlas / Český rozhlas Plus 
Rada se seznámila s analýzou pořadu Názory a komentáře, konkrétně dílu odvysílaného dne 1. března 

2015, a shledala, že pořad byl odvysílán v souladu se zákonem. 

7/3, RFE/RL, Inc., odštěpný závod 
Rada uložila provozovateli RFE/RL, Inc., organizační složka pokutu podle § 60 odst. 2 písm. b) zákona 

č. 231/2001 Sb. ve výši 10 000,– Kč za opakované porušení ustanovení § 21 odst. 2 zákona č. 

231/2001 Sb., kterého se dopustil nedodržením lhůty pro oznámení změny na pozici vedoucího 

organizační složky do 30 dnů ode dne, kdy k této změně došlo; Rada uložila účastníkovi řízení RFE/RL, 

Inc., organizační složka, podle § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů řízení ve 

výši 1000,– Kč. 

  

http://intranet.rrtv.cz/ObchodniRejstrik.aspx?ic=26241790


 

3 
 

7/6, Český rozhlas / ČRo Dvojka 
Rada se seznámila s podnětem posluchačky (č. j. 2983/2015), která si stěžuje na pořad Jak to vidí, 

jehož obsah je údajně v rozporu se zásadou vyváženost. 

Rada se seznámila s analýzou pořadu Jak to vidí, který byl odvysílán dne 19. března na programu ČRo 

Dvojka od 08:30 hodin, a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb., o provozování 

televizního a rozhlasového vysílání. 

8/13, Český rozhlas / Český rozhlas Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 3472/2015) na vydání pořadu Názory a argumenty ze dne 30. 

března 2015, odvysílaného na programu ČRo Radiožurnál, a s jeho analýzou a shledala, že pořad byl 

odvysílán v souladu se zákonem. 

9/31, Český rozhlas / ČRo 1 Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 4215/2015) posluchače na vysílání programu ČRo 1 Radiožurnál ze 

dne 24. dubna 2014 a s jeho analýzou a shledala je v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb. 

9/31, Český rozhlas / Český rozhlas 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 4472/2015) posluchače na vysílání programů provozovatele Český 

rozhlas a s jeho analýzou a shledala je v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb. 

9/31, RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o. / Radio Spin 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 4171/2015) posluchače na vysílání programu Radio Spin ze dne 

22. dubna 2015 od 09:35 hodin. 

Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, 

upozornila provozovatele RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o., IČ: 29131901, sídlem Říčanská 

2399/3, Praha, PSČ 101 00, na porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., 

kterého se provozovatel dopustil tím, že dne 22. dubna 2015 v čase 09:35– 09:37 hodin odvysílal na 

programu Radio Spin příspěvek, ve kterém vedli dva moderátoři rozhovor na téma „výuka 

pornografie v Dánsku“ doplněný o ukázku pornografického obsahu, který by mohl být nepříznivý 

s ohledem na mravní či psychický vývoj dětí a mladistvých. Rada provozovateli stanovila lhůtu k 

nápravě 7 dnů ode dne doručení upozornění. 

10/9, EVROPA 2, spol. s r. o. / EVROPA 2 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 4712/2015) na pořad Ranní show odvysílaný dne 15. května 2015 

na programu EVROPA 2 a s jeho analýzou a shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

10/9, Český rozhlas / Český rozhlas Regina 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 4713/2015) na vydání pořadu Mezi kontinenty ze dne 4. dubna 

2015 na programu ČRo Regina a s jeho analýzou a shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

10/11, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS 
Rada se seznámila s analýzou zpravodajství a publicistiky na programu RÁDIO IMPULS provozovatele 

LONDA spol. s r. o., a to z období 11. září – 10. října 2014. Předmětem analýzy byly následující 

pořady: Zprávy v celou, Zprávy v půl, Sedm minut v sedm, Polední speciál a Kauza dne. 

Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 

provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, a v 

souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, požádala provozovatele 

LONDA spol. s r. o., sídlem Na příkopě 859/22, Praha 1, PSČ 110 00, IČ: 49241931, o podání 

vysvětlení, na základě jakého klíče byli do pořadu Kauza dne v období od 11. září do 10. října 2014 



 

4 
 

zváni představitelé politických uskupení kandidujících v podzimních komunálních a senátních 

volbách. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení výzvy. 

10/12, Frekvence 1, a.s. / FREKVENCE 1 
Rada se seznámila s analýzou předvolebního zpravodajství a pořadu Pressklub programu FREKVENCE 

1 provozovatele Frekvence 1, a.s., ve sledovaném období od 11. září 2014 do 10. října 2014. 

Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 

provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, dle § 137 

odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, požádala provozovatele Frekvence 1, a.s., IČ: 49240226, 

se sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2, o podání vysvětlení, podle jakého klíče byli zváni konkrétní 

představitelé politických uskupení kandidujících v komunálních volbách 2014 do jednotlivých vydání 

pořadu Pressklub vysílaného každou sobotu a neděli od 17:00 hodin v období od 11. září 2014 do 10. 

října 2014 na programu FREKVENCE 1. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne 

doručení výzvy. 

10/21, ČESKÝ ROZHLAS / ČRo obecně 

Rada se seznámila s analýzami zpravodajství a publicistiky na programech České televize a Českého 

rozhlasu před volbami do zastupitelstev obcí a Senátu PČR 2014 v období od 10. září 2014 do 17. října 

2014. 

Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) zákona č. 231/2001 Sb., o 

provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, a v 

souladu s ustanovením § 137 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, požádala provozovatele 

Český rozhlas, sídlem Vinohradská 1409/12, Praha 2, PSČ 120 00, IČ: 45245053, o podání vysvětlení, 

jakým způsobem zajišťoval vyváženost prezentace kandidujících subjektů v celku svého 

předvolebního vysílání, když v případě pořadu Debaty lídrů kandidátek v krajských městech, 

vysílaném regionálními stanicemi ČRo v období 6.–9. října 2014 (Debata lídrů kandidátek ve městě 

Ostrava, České Budějovice, Plzeň, Jihlava, Hradec Králové, Olomouc, Brně, Karlovy Vary, Liberec, 

Pardubice, Ústí nad Labem, Zlín), se ukazují výrazné rozdíly ve výpovědním prostoru, který náležel 

konkrétním představitelům kandidujících subjektů, kteří byli přítomni v týchž debatách. Rada 

stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení výzvy. 

12/26, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. / Country MORAVA 
Rada se seznámila s podnětem upozorňujícím na možné porušení licenčních podmínek na programu 

Country MORAVA (č. j. 5398/2015) a rozhodla o zadání analýzy zaměřené na dodržování licenčních 

podmínek. 

12/26, Route Radio s.r.o. / Radio Dálnice 
Rada se seznámila s podnětem upozorňujícím na možné porušení licenčních podmínek na programu 

Rádio Dálnice (č. j. 5447/2015) a rozhodla o zadání analýzy zaměřené na dodržování licenčních 

podmínek. 

12/27, Český rozhlas / ČRo 1 Radiožurnál 
Rada se seznámila s analýzou vydání pořadu Dvacet minut Radiožurnálu programu ČRo 1 Radiožurnál 

provozovatele Český rozhlas, ve sledovaném období od 27. května do 9. června 2015, a shledala je 

v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb. 

13/46, ČESKÝ ROZHLAS / Regionální programy ČRo 

Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Český rozhlas, jakým způsobem zajišťoval 

vyváženost prezentace kandidujících subjektů v celku svého předvolebního vysílání, především v 



 

5 
 

pořadu Debaty lídrů kandidátek v krajských městech, vysílaném regionálními stanicemi ČRo v období 

6.–9. října 2014. 

 

13/47, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS 
Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele LONDA spol. s r. o., na základě jakého klíče 

byli do pořadu Kauza dne v období od 11. září do 10. října 2014 na programu RÁDIO IMPULS zváni 

představitelé politických uskupení kandidujících v podzimních komunálních a senátních volbách. 

13/48, Frekvence 1, a.s. / FREKVENCE 1 
Rada se seznámila s vysvětlením (č. j. RRTV/5691/2015-P) provozovatele Frekvence 1, a.s., na základě 
jakého klíče byli v období od 11. září do 10. října 2014 do pořadu Pressklub vysílaného každou sobotu 
a neděli od 17:00 hodin na programu FREKVENCE 1 zváni představitelé politických uskupení 
kandidujících ve volbách do zastupitelstev obcí a do třetiny senátu 2014. 
 
Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, 

upozornila provozovatele Frekvence 1, a.s., IČ: 49240226, sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2, PSČ 

120 00, na porušení ustanovení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se provozovatel dopustil 

tím, že v období před volbami do zastupitelstev obcí a volbami do třetiny senátu 2014 od 11. září do 

10. října 2014 neposkytl v pořadu Pressklub vyvážený prostor kandidátům v těchto volbách, když v 

něm vystoupilo celkem šest kandidátů ve volbách do zastupitelstva v hl. m. Praha, resp. jeho 

městských částí, přičemž z nich dva byli kandidáty ODS, dva kandidáty TOP 09, jeden kandidátem 

hnutí Pro Prahu a jeden kandidátem ČSSD. Během sledovaného období nevystoupili v pořadu žádní 

kandidáti jiných politických uskupení kandidujících ve volbách do zastupitelstva v hl. m. Praha, resp. 

jeho městských částí, čímž provozovatel porušil povinnost zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-

publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti a zejména nebyla v celku 

vysílaného programu jednostranně zvýhodňována žádná politická strana nebo hnutí, popřípadě jejich 

názory nebo názory jednotlivých skupin veřejnosti, a to s přihlédnutím k jejich reálnému postavení v 

politickém a společenském životě. Rada stanovila lhůtu k podání vysvětlení 20 dní ode dne doručení 

výzvy. 

13/49, Český rozhlas / ČRo 1 Radiožurnál 

Rada se seznámila se stížností (č. j. 5712/2015) posluchače na vysílání programu ČRo 1 Radiožurnál ze 

dne 24. června 2014 a jeho analýzou a shledala je v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb. 

 

14/15 MEDIA BOHEMIA a.s. / Hitrádio Faktor 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 6396/2015) na pořad Deníček moderního fotra odvysílaný dne 27. 

července 2015 na programu Hitrádio Faktor a s jeho analýzou. 

Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů  v platném znění, 

upozornila provozovatele MEDIA BOHEMIA a.s., sídlem Koperníkova 794/6, Praha 2 120 00, IČ: 

26765586, na porušení ustanovení §32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil 

tím, že dne 27. července 2015 od 08:10 hodin na programu Hitrádio Faktor odvysílal pořad Deníček 

moderního fotra, konkrétně vydání věnované sexu ve třetím trimestru těhotenství. Rada stanovila 

lhůtu k nápravě v délce 7 dnů ode dne doručení upozornění. 

15/48, EVROPA 2, spol. s r.o. / EVROPA 2 
Rada se seznámila s dlouhodobou analýzou pořadu Ranní show, který byl vysílán na programu Evropa 

2 ve dnech 2., 4., 8., 10., 12., 16., 18., 22., 24. a 26. června 2015. 



 

6 
 

Rada v rámci své působnosti dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů v platném znění, 

upozornila provozovatele EVROPA 2, spol. s r.o., IČ: 15891283, sídlem Wenzigova 1872/4, Praha 2, 

PSČ 120 00, na porušení § 32 odst. 1 písm. j) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, že dne 

8. června 2015 v 06:00 hodin na programu EVROPA 2 odvysílal pořad Ranní show, který obsahoval 

vulgarismus (v čase 07:46:53 hod.), dne 16. června 2015 tentýž pořad, který obsahoval vulgarismus (v 

čase 08:26:45 hod.), a dne 22. června 2015 tentýž pořad, který obsahoval vulgarismus (v čase 

08:15:10 hod.), čímž porušil povinnost nezařazovat do programů pořady a reklamy, které obsahují 

vulgarismy a nadávky, kromě uměleckých děl, v nichž je to z hlediska líčeného kontextu nutné; taková 

díla je však možné vysílat pouze v době od 22:00 do 06:00 druhého dne. Rada stanovila lhůtu k 

nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

15/49, LONDA spol. s r. o. / Rádio Impuls 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 6710/2015) posluchačky na vysílání programu Rádio Impuls ze dne 

5. srpna 2015 a s jeho analýzou a shledala je v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb. 

16/13 MEDIA BOHEMIA a.s. / Hitrádio Faktor 
Rada se seznámila s vysvětlením a vyjádřením, které jí zaslal provozovatel MEDIA BOHEMIA a.s. v 

souvislosti s upozorněním na porušení zákona, jehož se dopustil odvysíláním pořadu Deníček 

moderního fotra ze dne 27. července 2015 na programu Hitrádio Faktor. 

17/10, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 7373/2015) na referování o účasti Miloše Zemana na čínské 

vojenské přehlídce na programu ČRo Radiožurnál a s analýzou předmětného vysílání, přičemž 

shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

17/10, Český rozhlas / Český rozhlas Dvojka 
Rada se seznámila se stížností na pořad Host do domu odvysílaný dne 9. září 2015 na programu ČRo 

Dvojka a s jeho analýzou, přičemž shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

19/32, Český rozhlas / Český rozhlas Vltava 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 8134/2015) na četbu na pokračování z knihy Franze-Oliviera 

Giesberta Himmlerova kuchařka odvysílanou dne 26. září 2015 na programu ČRo Vltava a s analýzou 

předmětného vysílání, přičemž shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

19/32, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 8135/2015) na rozhovor s Petrem Žílkou v rámci pořadu Dvacet 

minut Radiožurnálu odvysílaný dne 25. září 2015 na programu ČRo Radiožurnál a s analýzou 

předmětného vysílání, přičemž shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

19/32, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál, Dvojka, Vltava, Plus 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 8228/2015) na pořady věnované postavě Julia Fučíka, odvysílané 

dne 24. září 2015 na různých programech Českého rozhlasu, a s analýzou předmětného vysílání, 

přičemž shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

19/32, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 8503/2015) na přerušení rozhovoru s Timothy Snyderem v pořadu 

Dvacet minut Radiožurnálu na programu Český rozhlas Radiožurnál dne 7. října 2015 a s analýzou 

předmětného vysílání. 

Rada se seznámila s analýzou pořadu Dvacet minut Radiožurnálu odvysílaného dne 7. října 2015 od 

17:05 na programu ČRo Radiožurnál (5) a na základě této analýzy požádala provozovatele o 

vysvětlení, z jakého důvodu došlo k přerušení vysílání tohoto rozhovoru. 



 

7 
 

21/25, Český rozhlas / Český rozhlas Dvojka 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 9036/2015) na vydání pořadu Jak to vidí odvysílané dne 22. října 

2015 na programu ČRo Dvojka, jehož hostem byl Jan Petránek. 

Rada se seznámila s analýzou pořadu Jak to vidí odvysílaného dne 22. října 2015 na programu ČRo 

Dvojka a v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 

231/2001 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném 

znění, a požádala provozovatele rozhlasového vysílání ČESKÝ ROZHLAS, IČ: 45245053, sídlem 

Vinohradská 1409/12, Praha 120 00, o podání vysvětlení, jak zajistil, aby v pořadu Jak to vidí, 

odvysílaném dne 22. října 2015 na programu Český rozhlas Dvojka nedošlo k porušení § 32 odst. 1 

písm. i) zákona č. 231/2001 Sb., tedy aby nezařazoval do programů pořady, které mohou utvrzovat 

stereotypní předsudky týkající se etnických, náboženských nebo rasových menšin. Rada stanovila 

lhůtu k podání vysvětlení 30 dní ode dne doručení výzvy. 

22/36, Český rozhlas / Český rozhlas Plus 
Rada se seznámila se stížností na vysílání programu Český rozhlas Plus dne 13. listopadu 2015 

věnované problematice očkování proti chřipce (č. j. 9623/2015) a s jeho analýzou, přičemž shledala, 

že nedošlo k porušení zákona. 

22/36, NONSTOP s. r. o. / Rádio Krokodýl; RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o. / KISS HÁDY 
Rada se seznámila se stížností na reportáže o konfliktu v brněnské tramvaji odvysílané dne 9. 

listopadu 2015 na programu Rádio Krokodýl a Kiss Hády (č. j. 99529/2015) a s analýzou předmětné 

reportáže, přičemž shledala, že nedošlo k porušení zákona. 

23/7, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS 
Rada se seznámila s analýzou zpravodajství a publicistiky na programu RÁDIO IMPULS provozovatele 

LONDA spol. s r. o., a to z období 24. srpna–13. září 2015. Předmětem analýzy byly následující 

pořady: Zprávy v celou (vybraná vydání), Sedm minut v sedm, Polední speciál a Kauza dne. 

23/9, Český rozhlas / Český rozhlas Plus 
Rada se seznámila se stížností (č. j. 9868/2015) posluchače na vysílání programu Český rozhlas Plus a 

s jeho analýzou a shledala je v souladu se zákonem č. 231/2001 Sb. 

23/9, Český rozhlas / Český rozhlas 1 Radiožurnál 
Rada se seznámila se stížností na údajně neprofesionální moderování pořadu Dvacet minut 

Radiožurnálu, který byl na programu ČRo 1 vysílán dne 19. listopadu 2015 od 17:05 hodin, a s jeho 

analýzou a shledala, že nedošlo k porušení zákona č. 231/2001 Sb., o provozování televizního a 

rozhlasového vysílání. 

23/10, Český rozhlas / ČRo 1 – Radiožurnál 
Rada se seznámila s podaným vysvětlením provozovatele Český rozhlas, z jakého důvodu došlo k 

přerušení vysílání pořadu Dvacet minut Radiožurnálu vysílaného dne 7. října 2015 na programu ČRo 

Radiožurnál. 

 

KONTINUÁLNÍ ANALÝZY 

2/43, RTV Cheb, k.s. / RADIO EGRENSIS 
Rada se seznámila s analýzou programu RÁDIA EGRENSIS provozovatele RTV Cheb, k.s. ze dne 18. 

prosince 2014 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 



 

8 
 

3/9, NONSTOP s. r. o. / RADIO KROKODÝL 
Rada se seznámila s analýzou programu Rádio Krokodýl provozovatele NONSTOP, s.r.o., z pondělí 12. 

ledna 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém 

a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

5/47, RADIO UNITED BROADCASTING, s.r.o. / Radio Beat 
Rada se seznámila s analýzou programu Radia Beat provozovatele RADIO UNITED BROADCASTING, 

s.r.o., ze dne 23. ledna 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se 

zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami 

6/61, Rádio Samson, spol. s r. o. / Radio Samson 
Rada se seznámila s analýzou programu Radio Samson provozovatele Radio Samson, spol. s r.o. ze 

dne 24. února 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

7/7, Rádio Student, s.r.o. / Free Rádio 
Rada se seznámila s analýzou programu Free Rádio provozovatele Rádio Student, s.r.o. ze dne 19. 

března 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

7/8, MAX LOYD, s.r.o. / DANCE RADIO 
Rada v rámci své kompetence dané ustanovením § 5 písm. a) a f) a § 59 odst. 1–3 zákona č. 231/2001 

Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání a o změně dalších zákonů, v platném znění, 

upozornila provozovatele MAX LOYD, s.r.o., IČ: 25111671 se sídlem Wenzigova 1872/4, 120 00 Praha 

2, na porušení licenčních podmínek stanovených licencí udělenou rozhodnutím Ru/115/05 a licencí 

udělenou rozhodnutím sp. zn. 2007/277/zab, č. j. cun/3248/08 ze dne 8. dubna 2008, ve znění 

pozdějších změn, kterého se dopustil tím, že na programech DANCE RADIO dne 9. března 2015 

nedodržel dané licenční podmínky v části týkající se přesného počtu zpravodajských vstupů v hodině, 

především v bloku od 06:00 do 09:00 hodin, kdy má být zpravodajských vstupů nejvíce (5–6, případně 

5+2). Rada stanovila lhůtu k nápravě 7 dní ode dne doručení upozornění. 

8/14, ULTRAVOX, s.r.o. / Radio COLOR 
Rada se seznámila s analýzou programu Radio COLOR provozovatele ULTRAVOX, s.r.o., ze dne 7. 

dubna 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o rozhlasovém 

a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

9/33, AKJO. Media s. r. o. / Rock Radio Gold 
Rada se seznámila s analýzou programu Rock Radio Gold provozovatele AKJO. Media, s. r. o., ze dne 

20. dubna 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

10/8, Gama media, s.r.o. / Gama Rádio 
Rada se seznámila s analýzou programu Gama Rádio provozovatele Gama media, s.r.o., ze dne 5. 

května 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

12/28, HELLAX, spol. s r. o. / HELAX 
Rada se seznámila s analýzou programu HELAX provozovatele HELLAX, spol. s r. o., z pondělí 25. 

května 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

  



 

9 
 

13/53, RÁDIO SVOBODNÁ EVROPA / RÁDIO SVOBODA 
Rada se seznámila s analýzou ázerbájdžánského vysílání programu RÁDIO SVOBODNÁ EVROPA / 

RÁDIO SVOBODA ze dne 31. května a 3. června 2015 a shledala, že nedošlo k porušení licenčních 

podmínek. 

14/17, Radio Černá Hora II. s. r. o. / RÁDIO ČERNÁ HORA 
Rada se seznámila s analýzou programu RÁDIA ČERNÁ HORA provozovatele Radio Černá Hora II., 

s.r.o., ze dne 14. července 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se 

zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

14/18, Route Radio s.r.o. / Radio Dálnice 
Rada se seznámila s analýzou programu Rádio Dálnice, a sice konkrétně s vysíláním ze dne 14. června 

2015 (07:00–10:00) a 15. června 2015 (07:00–10:00) z vysílače Horní Heršpice (kmitočet 94,1 MHz) a 

s vysíláním ze dne 15. června 2015 (07:00–10:00) z vysílače Jihlava Pávov (kmitočet 99,4 MHz), a 

shledala, že ve sledovaných úsecích nedošlo k porušení zákona ani licenčních podmínek. 

14/19, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. / Country MORAVA 
Rada se seznámila s analýzou programu Country MORAVA (licence RU/116/2004) provozovatele 

RADIO UNITED BRODCASTING, s. r. o., ze dne 16. června 2015 od 00:00 do 24:00 hodin. 

16/11, RADIO RELAX, s.r.o. / Radio Relax 
Rada se seznámila s analýzou programu Radio Relax provozovatele RADIO RELAX s.r.o. ze dne 29. 

července 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

16/12, RADIO PROGLAS s.r.o. / Radio Proglas 
Rada se seznámila s celodenní analýzou programu RADIO PROGLAS (kmitočet 97,9 MHz) ze dne 3. 

července 2015 a shledala, že dané vysílání bylo jak v souladu se zákonem, tak s platnými licenčními 

podmínkami. 

17/9, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. / SIGNÁL RADIO PRAHA 
Rada se seznámila s analýzou programu SIGNÁL RADIO PRAHA, provozovatele RADIO UNITED 

BROADCASTING, s.r.o., ze dne 18. srpna 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v 

souladu se zákonem o rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními 

podmínkami. 

19/33, MEDIA BOHEMIA a.s. / Hitrádio Dragon 
Rada se seznámila s analýzou programu Hitrádio Dragon provozovatele MEDIA BOHEMIA, a.s., z 

pátku 25. září 2015 od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že vysílání bylo v souladu se zákonem o 

rozhlasovém a televizním vysílání a v souladu s platnými licenčními podmínkami. 

21/24, MEDIA BOHEMIA, a.s. / Fajn Rádio Life 
Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Fajn Rádio Life, provozovatele MEDIA BOHEMIA, a.s., 

ze dne 13. října 2015 v čase od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že sledované vysílání bylo v souladu 

se zákonem 231/2001 Sb., jakož i v souladu s licenčními podmínkami (Ru/130/98). 

22/37, FRANTIŠEK VOSTÁL s. r. o. / Hitrádio Vysočina 94.3 FM 
Rada se seznámila s analýzou vysílání programu Hitrádio Vysočina 94.3 FM, provozovatele FRANTIŠEK 

VOSTÁL, s.r.o., ze dne 27. října 2015 v čase od 00:00 do 24:00 hodin a shledala, že sledované vysílání 

bylo v souladu se zákonem 231/2001 Sb., jakož i v souladu s licenčními podmínkami (Ru/279/00). 

  



 

10 
 

23/8, RadioZet, s.r.o. / ZET 
Rada se seznámí s analýzou vysílání programu ZET, provozovatele RadioZET, s.r.o., z neděle 15. 

listopadu 2015 v čase od 07:00 do 18:00 hodin a z pondělí 16. listopadu 2015 od 06:00 do 19:00 

hodin. Tato analýza shledala, že sledované vysílání bylo v souladu se zákonem 231/2001 Sb., jakož i v 

souladu s licenčními podmínkami (Ru/193/98). 

 

ANALÝZY OBCHODNÍCH SDĚLENÍ 

6/65, EVROPA 2, spol. s r.o. / Evropa 2, MEDIA BOHEMIA a.s. / Hitrádio Faktor, RADIO UNITED 
BROADCASTING s.r.o. / Kiss, Rádio Šumava s.r.o. / Rock Šumava, Radio Černá Hora II. s.r.o. / 
RADIO ČERNÁ HORA, NONSTOP s.r.o. / Rádio Krokodýl, Frekvence 1, a.s. / FREKVENCE 1 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli EVROPA 2, spol. s r.o. 
(program Evropa 2; 105,1 MHz Jihlava) dne 24. února 2015, MEDIA BOHEMIA a.s. (program Hitrádio 
Faktor; 104,3 MHz České Budějovice) dne 24. února 2015, RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o. 
(program Kiss; 98,1 MHz Praha) dne 24. února 2015, Rádio Šumava s.r.o. (program Rock Šumava; 
91,8 MHz Karlovy Vary) dne 24. února 2015, Radio Černá Hora II. s.r.o. (program RADIO ČERNÁ 
HORA; 96,2 MHz Hradec Králové) dne 24. února 2015, NONSTOP s.r.o. (program Rádio Krokodýl; 
103,0 MHz Brno) dne 24. února 2015 a Frekvence 1, a.s. (program FREKVENCE 1; 102,5 MHz Praha) 
dne 24. února 2015. 
 
Rada vyžádala od provozovatele rozhlasového vysílání, společnosti RADIO UNITED BROADCASTING 
s.r.o., informace o objednavateli (zadavateli) reklamy na Casino Royale Pershing, která byla 
odvysílána dne 24. února 2015 v 09:32:31, 15:31:28 hodin a 17:55:23 hodin na programu Kiss (98,1 
MHz Praha). 
 
(ve věci nebylo shledáno porušení zákona, na 8. zasedání přijala Rada toto usnesení: Rada se 
seznámila s oznámením o zadavateli reklamy na hernu Casino Royale Pershing, která byla odvysílána 
dne 24. února 2015 v 09:32:31, 15:31:28 hodin a 17:55:23 hodin na programu Kiss (98,1 MHz Praha)) 
 
7/9, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS 
Rada se seznámila s podnětem posluchače týkajícího se pořadu Glosa Pavla Maurera vysílaného dne 
1. března 2015 na programu Český rozhlas 1 – Radiožurnál provozovatelem Český rozhlas ohledně 
odvysílání možné skryté reklamy a s podnětem posluchače na možnou klamavou reklamu na 
společnost ASKO – NÁBYTEK, odvysílané dne 6. března 2015 v 06:47:07 hodin na programu RÁDIO 
IMPULS (frekvence 96,6 MHz Praha). 
 
Rada vyzvala stěžovatele ve věci možné klamavé reklamy na společnost ASKO – NÁBYTEK, odvysílané 
dne 6. března 2015 na programu RÁDIO IMPULS (frekvence 96,6 MHz Praha) v 06:47:07 hodin, k 
doplnění jeho stížnosti. 
 
(stížnost ze strany stěžovatele doplněna nebyla, ve věci nebylo shledáno porušení zákona, správní 
řízení proto nebylo zahájeno) 
 
7/10, RADIO UNITED BROADCASTING s.r.o. / Radio Beat + Kiss Morava, Gama media s.r.o. / Gama 
Rádio, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS, MEDIA BOHEMIA a.s. / Rádio Blaník Jižní Morava, 
HAMCO, s.r.o. / RADIO HANÁ, První rozhlasová s.r.o. / Oldies rádio 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli RADIO UNITED 
BROADCASTING s.r.o. (program Radio Beat; 95,3 MHz Praha a program Kiss Morava; 89,8 MHz 
Ostrava) dne 27. března 2015, Gama media s.r.o. (program Gama Rádio; 90,2 MHz Ústí nad Labem-
Stříbrníky) dne 27. března 2015, LONDA spol. s r. o. (RÁDIO IMPULS; 102,3 MHz Zlín) dne 27. března 



 

11 
 

2015, MEDIA BOHEMIA a.s. (Rádio Blaník Jižní Morava; 98,6 MHz Třebíč) dne 27. března 2015, 
HAMCO, s.r.o. (RADIO HANÁ; 92,3 MHz Olomouc) dne 27. března 2015 a První rozhlasová s.r.o. 
(program Oldies rádio; 103,7 MHz Praha) dne 27. března 2015. 
 
8/15, V plus P s.r.o. / Rock Rádio Prácheň, FRANTIŠEK VOSTÁL s.r.o. / Hitrádio Vysočina, RADIO 

ZLÍN, spol. s r. o. / Radio Zlín, HAMCO s.r.o. / Rádio Haná, PS KŘÍDLA, s.r.o. / Rádio PETROV 

Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli V plus P s.r.o. 

(program Rock Rádio Prácheň; 89,0 MHz Písek) dne 15. dubna 2015, FRANTIŠEK VOSTÁL s.r.o. 

(program Hitrádio Vysočina; 94,3 MHz Jihlava) dne 15. dubna 2015, RADIO ZLÍN, spol. s r. o. (program 

Radio Zlín; 91,7 MHz Zlín) dne 15. dubna 2015, HAMCO s.r.o. (program Rádio Haná; 92,3 MHz 

Olomouc) dne 15. dubna 2015 a PS KŘÍDLA, s.r.o. (program Rádio PETROV; 98,0 MHz Žďár nad 

Sázavou) dne 15. dubna 2015. 

 
9/32, ULTRAVOX s.r.o. / Radio COLOR, RKR s.r.o. / CLASSIC PRAHA, Rádio Samson spol. s r.o. / 
Rádio SAMSON, Rádio Dobrý den, spol. s r.o. / Hitrádio FM, RÁDIO BONTON a.s. / Radio Bonton, 
RTV Cheb, k. s. / RÁDIO EGRENSIS 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli ULTRAVOX s.r.o. 
(program Radio COLOR; 90,7 MHz Praha) dne 4. května 2015, RKR s.r.o. (program CLASSIC PRAHA; 
98,7 MHz Praha) dne 4. května 2015, Rádio Samson spol. s r.o. (program Rádio SAMSON; 105,0 MHz 
Karlovy Vary) dne 4. května 2015, Rádio Dobrý den, spol. s r.o. (program Hitrádio FM; 93,3 MHz 
Liberec) dne 4. května 2015, RÁDIO BONTON a.s. (program Radio Bonton; 96,9 MHz Praha) dne 4. 
května 2015 a RTV Cheb, k. s. (program RÁDIO EGRENSIS; 88,3 MHz Karlovy Vary) dne 4. května 2015. 
 
10/10, EVROPA 2, spol. s r.o. / Rádio Evropa 2 - Morava 
Rada vyžádala od provozovatele rozhlasového vysílání, společnosti EVROPA 2, spol. s r.o., informace 
o objednavateli (zadavateli) reklamy na lék Wobenzym, která byla odvysílána dne 13. května 2015 v 
06:53:02 hodin, 07:39:34 hodin, 08:00:51 hodin, 08:59:19 hodin na programu Rádio Evropa 2 – 
Morava (105,5 MHz Brno). 
 
(ve věci nebylo shledáno porušení zákona, na 12. zasedání přijala Rada toto usnesení: Rada se 
seznámila s vyjádřením JUDr. Filipa Wintera ve věci reklamy na lék Wobenzym, která byla odvysílána 
dne 13. května 2015 v 06:53:02 hodin, 07:39:34 hodin, 08:00:51 hodin a 08:59:19 hodin na programu 
EVROPA 2 (105,5 MHz Votice)) 
 
11/22, EVROPA 2, spol. s r.o. / Evropa 2, Rádio Pálava s.r.o. / RÁDIO JIH, RADIO IBUR s.r.o. / RADIO 
RUBI, RADIO RELAX s.r.o. / Radio Relax, Rádio Student, s.r.o. / Free rádio 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli EVROPA 2, spol. s r.o. 
(program Evropa 2; 90,5 MHz České Budějovice) dne 4. června 2015, Rádio Pálava s.r.o. (program 
RÁDIO JIH; 105,1 MHz Brno-Kohoutovice) dne 4. června 2015, RADIO IBUR s.r.o. (program RADIO 
RUBI; 105,4 MHz Zlín) dne 4. června 2015, RADIO RELAX s.r.o. (program Radio Relax; 97,5 MHz 
Beroun) dne 4. června 2015 a Rádio Student, s.r.o. (program Free rádio; 107,00 MHz Brno-
Kohoutovice) dne 4. června 2015. 
 
12/29, MAX LOYD, s.r.o. / DANCE RADIO, AZ Media a.s. / ROCK MAX, MEDIA BOHEMIA a.s. / 
Hitrádio FM Crystal, M + M spol. s r.o. / Fajn Rádio Agara, 4S PRODUCTION, a.s. / EXPRES FM 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli MAX LOYD, s.r.o. 
(program DANCE RADIO; 102,9 MHz Praha-Jinonice) dne 17. června 2015, AZ Media a.s. (program 
ROCK MAX; 89,6 MHz Zlín) dne 17. června 2015, MEDIA BOHEMIA a.s. (program Hitrádio FM Crystal; 
100,6 MHz Liberec) dne 17. června 2015, M + M spol. s r.o. (program Fajn Rádio Agara; 98,1 MHz 
Chomutov) dne 17. června 2015 a 4S PRODUCTION, a.s. (program EXPRES FM; 90,3 MHz Praha) dne 
17. června 2015. 



 

12 
 

 
13/50, Media s.r.o. / Rock Radio Gold, AZ Rádio, s.r.o. / MAGIC BRNO, Eleanes s.r.o. / RÁDIO 
BLANÍK VALAŠSKO, EVROPA 2, spol. s r.o. / EVROPA 2, FRANTIŠEK VOSTÁL s.r.o. / Hitrádio Vysočina 
94,3 FM 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli Media s.r.o. (program 
Rock Radio Gold; 99,7 MHz České Budějovice) dne 7. července 2015, AZ Rádio, s.r.o. (program MAGIC 
BRNO; 99,0 MHz Brno) dne 7. července 2015, Eleanes s.r.o. (program RÁDIO BLANÍK VALAŠSKO; 94,3 
MHz Zlín) dne 7. července 2015, EVROPA 2, spol. s r.o. (program EVROPA 2; 88,2 MHz Praha) dne 7. 
července 2015 a FRANTIŠEK VOSTÁL s.r.o. (program Hitrádio Vysočina 94,3 FM; 94,3 MHz Jihlava) dne 
7. července 2015. 
 
13/51, EVROPA 2, spol. s r.o. / EVROPA 2  
Rada se seznámila s analýzou reklamy na slevovou akci společnosti OKAY, odvysílané dne 24. června 
2015 v 07:59:42 hodin na programu EVROPA 2 (frekvence 90,5 MHz České Budějovice). 
 
14/16, Frekvence 1, a.s. / FREKVENCE 1, Gama media s.r.o. / Gama Rádio, HAMCO, s.r.o. / RADIO 
HANÁ, HELLAX spol. s r. o. / HELAX, JOE Media s.r.o. / Rádio SÁZAVA 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli Frekvence 1, a.s. 
(program FREKVENCE 1; 102,5 MHz Praha) dne 22. července 2015, Gama media s.r.o. (program Gama 
Rádio; 90,2 MHz Ústí nad Labem-Stříbrníky) dne 22. července 2015, HAMCO, s.r.o. (program RADIO 
HANÁ; 92,3 MHz Olomouc) dne 22. července 2015, HELLAX spol. s r. o. (program HELAX; 89,3 MHz 
Benešov-Lbosín) dne 7. července 2015 a JOE Media s.r.o. (program Rádio SÁZAVA; 89,3 MHz 
Benešov-Lbosín) dne 22. července 2015. 
 
15/50, JUKE BOX, spol. s r .o. / RADIO ČAS-FM, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS, MEDIA 
BOHEMIA a.s. / Rádio Blaník Jižní Morava, MAX LOYD, s.r.o. / DANCE RADIO, NONSTOP s.r.o. / 
RÁDIO KROKODÝL  
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli JUKE BOX, spol. s r .o. 
(program RADIO ČAS-FM; 92,8 MHz Ostrava) dne 11. srpna 2015, LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO 
IMPULS; 91,4 MHz Plzeň) dne 11. srpna 2015, MEDIA BOHEMIA a.s. (program Rádio Blaník Jižní 
Morava; 98,6 MHz Třebíč) dne 11. srpna 2015, MAX LOYD, s.r.o. (program DANCE RADIO; 102,9 MHz 
Praha-Jinonice) dne 11. srpna 2015 a NONSTOP s.r.o. (program RÁDIO KROKODÝL; 103,0 MHz Brno) 
dne 11. srpna 2015. 
 
16/14, První rozhlasová s.r.o. / Oldies rádio, PS KŘÍDLA, s.r.o. / Rádio PETROV, Rádio DUHA, spol. s 
r.o. / Rádio EVROPA 2 – Východ, RADIO BONTON a.s. / Radio Bonton, MEDIA BOHEMIA a.s. / Fajn 
Radio Hity 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli První rozhlasová s.r.o. 
(program Oldies rádio; 103,7 MHz Praha) dne 27. srpna 2015, PS KŘÍDLA, s.r.o. (program Rádio 
PETROV; 98,0 MHz Jihlava-Bedřichov) dne 27. srpna 2015, Rádio DUHA, spol. s r.o. (program Rádio 
EVROPA 2 – Východ; 106,4 MHz Vrchlabí) dne 27. srpna 2015, RADIO BONTON a.s. (program Radio 
Bonton; 96,9 MHz Česká Lípa) dne 27. srpna 2015 a MEDIA BOHEMIA a.s. (program Fajn Radio Hity; 
102,8 MHz Prostějov) dne 27. srpna 2015. 
 
17/11, Radio Contact Liberec spol. s r.o / Radio Contact Liberec, Radio Černá Hora II. s.r.o. / RADIO 
ČERNÁ HORA, Rádio Dobrý den, spol. s r.o. / Hitrádio FM, RADIO IBUR s.r.o. / RADIO RUBI, Rádio 
Pálava s.r.o. / Rádio Jih 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli Radio Contact Liberec 
spol. s r.o (program Radio Contact Liberec; 101,4 MHz Liberec) dne 9. září 2015, Radio Černá Hora II. 
s.r.o. (program RADIO ČERNÁ HORA; 105,3 MHz Trutnov) dne 9. září 2015, Rádio Dobrý den, spol. s 
r.o. (program Hitrádio FM; 93,3 MHz Liberec) dne 9. září 2015, RADIO IBUR s.r.o. (program RADIO 



 

13 
 

RUBI; 105,4 MHz Vrbno pod Pradědem) dne 9. září 2015 a Rádio Pálava s.r.o. (program Rádio Jih; 
105,1 MHz Brno-Kohoutovice) dne 9. září 2015. 
 
18/14, RADIO RELAX s.r.o. / Radio Relax, Rádio Samson spol. s r.o. / Rádio SAMSON, RADIO 
UNITED BROADCASTING s. r. o. / COUNTRY RADIO, Radio West Plzeň, s.r.o. / Rádio EVROPA 2 – 
Západ, RADIO ZLÍN, spol. s r.o. / Radio Zlín 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli RADIO RELAX s.r.o. 
(program Radio Relax) dne 22. září 2015, Rádio Samson spol. s r.o. (program Rádio SAMSON; 105,0 
MHz Karlovy Vary) dne 22. září 2015, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program COUNTRY 
RADIO; 89,5 MHz Praha) dne 22. září 2015, Radio West Plzeň, s.r.o. (program Rádio EVROPA 2 – 
Západ; 101,3 MHz Plzeň) dne 22. září 2015 a RADIO ZLÍN, spol. s r.o. (program Radio Zlín; 91,7 MHz 
Zlín) dne 22. září 2015. 
 
19/34, RKR s.r.o. / CLASSIC PRAHA, RTV Cheb, k. s. / RÁDIO EGRENSIS, RADIO UNITED 
BROADCASTING s. r. o. / SIGNÁL RÁDIO PRAHA, ULTRAVOX s.r.o. / Radio COLOR, V plus P s.r.o. / 
Rock Radio Prácheň 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli RKR s.r.o. (program 
CLASSIC PRAHA; 98,7 MHz Praha) dne 7. října 2015, RTV Cheb, k. s. (program RÁDIO EGRENSIS; 88,3 
MHz Karlovy Vary) dne 7. října 2015, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program SIGNÁL RÁDIO 
PRAHA; 95,7 MHz Praha) dne 7. října 2015, ULTRAVOX s.r.o. (program Radio COLOR; 90,7 MHz Praha) 
dne 7. října 2015 a V plus P s.r.o. (program Rock Radio Prácheň; 89,0 MHz Písek) dne 7. října 2015. 
 
20/13 MEDIA BOHEMIA a.s. / Hitrádio Orion, LONDA spol. s r. o. / RÁDIO IMPULS, RADIO UNITED 
BROADCASTING s. r. o. / COUNTRY RADIO, EVROPA 2, spol. s r.o. / EVROPA 2 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli MEDIA BOHEMIA a.s. 
(program Hitrádio Orion; 96,4 MHz Ostrava) dne 22. října 2015, LONDA spol. s r. o. (program RÁDIO 
IMPULS; 87,6 MHz Brno) dne 22. října 2015, RADIO UNITED BROADCASTING s. r. o. (program 
COUNTRY RADIO; 102,1 MHz Plzeň) dne 15. října 2015 a EVROPA 2, spol. s r.o. (program EVROPA 2; 
107,2 MHz Ústí nad Labem) dne 4. října 2015. 
 
21/26, MAX LOYD, s.r.o. / DANCE RADIO, AZ Media a.s. / ROCK MAX, MEDIA BOHEMIA a.s. / 
Hitrádio FM Crystal, M + M spol. s r.o. / Fajn Rádio Agara, 4S PRODUCTION, a.s. / EXPRES FM 
Rada se seznámila s analýzami obchodních sdělení odvysílaných provozovateli MAX LOYD, s.r.o. 
(program DANCE RADIO; 102,9 MHz Praha-Jinonice) dne 3. listopadu 2015, AZ Media a.s. (program 
ROCK MAX; 89,6 MHz Zlín) dne 3. listopadu, MEDIA BOHEMIA a.s. (program Hitrádio FM Crystal; 
100,6 MHz Liberec) dne 3. listopadu, M + M spol. s r.o. (program Fajn Rádio Agara; 98,1 MHz 
Chomutov) dne 3. listopadu a 4S PRODUCTION, a.s. (program EXPRES FM; 90,3 MHz Praha) dne 3. 
listopadu. 
 
Rada vyžádala od provozovatele vysílání, společnosti MEDIA BOHEMIA a.s., IČ: 267 65 586, se sídlem 
Koperníkova 794/6, PSČ 120 00 Praha 2, informace o zadavateli reklamy na pivo Klášter, která byla 
odvysílána dne 3. listopadu 2015 v 10:41:50 hodin, 12:43:07 hodin, 15:17:23 hodin a 15:41:38 hodin 
na programu Hitrádio FM Crystal (100,6 MHz; Liberec). 
 
(v roce 2016 bude Rada rozhodovat o zahájení správního řízení se zadavatelem a zpracovatelem 
reklamy pro možné porušení zákona č. 40/1995 Sb.) 
 
21/27, EVROPA 2, spol. s r.o. / EVROPA 2 

Rada se seznámila s analýzou reklamy na studentské konto G2 od Komerční banky, odvysílané dne 

30. září 2015 v 06:21:26 hodin na programu EVROPA 2 (frekvence 95,5 MHz Zlín). 


